Veelgestelde vragen
Stap 1
Meld je aan voor managed hosting en/of WordPress onderhoud via de aanmeldpagina.
Stap 2
Stuur ons daarna je inloggegevens van je WordPress website toe. Zo krijgen wij toegang tot de back-end van je website en kunnen wij de nodige optimalisatie- en onderhoudswerkzaamheden uitvoeren.
Ga naar mijn account > wordpress login opsturen en vul het formulier in.
Stap 3
Je bent klaar en wij gaan voor je aan de slag.
Heb je al een account?
Heb je al een account en wil je een nieuwe website aanmelden, ga dan naar mijn account > extra diensten en klik vervolgens op de tab Nieuw pakket toevoegen
Ga naar mijn account > wordpress login opsturen en vul het formulier in.
Om alle werkzaamheden goed uit te kunnen voeren, hebben we beheerdersrechten nodig. Stuur dus de gegevens van een beheerders account op. Dit mag een bestaand account zijn of een nieuw account.
Mochten wij met de gegevens niet de website in komen of ergens tegenaan lopen, nemen we uiteraard even contact op.
Alleen jijzelf en wij van Roots hebben toegang tot jouw WordPress inloggegevens. Deze worden opgeslagen op beveiligde, Nederlandse servers.
Betalingen bij Roots gaan via iDeal. Bij abonnementen gaat enkel de eerste betaling het mandaat, via iDeal. Herhaal betalingen lopen via een SEPA incasso.
Alle prijzen op de website zijn exclusief 21% BTW. Bedrijven kunnen deze BTW terugvorderen.
Allereerst beschikt wp-roots.nl over een SSL certificaat, waardoor alle communicatie met de server versleuteld wordt en daarnaast worden alle gegevens opgeslagen op een Nederlandse server.
Wij maken gebruik van Mollie als online betalingsprovider. Zij hebben ‘snel en betrouwbaar betalen’ hoog in het vaandel staan. Zo staan hun servers in extreem beveiligde datacentra onder toezicht van een gespecialiseerd team en voldoen ze aan alle richtlijnen voor de veiligheid van internetbetalingen.
Voor meer info hierover lees hier verder.
In principe hanteren wij het prijsmodel what you see is what you get.
Behalve bij het vastleggen van vijf of meer websites, neem in dit geval contact met ons via de chat of mail. Dan maken we een pakket op maat.
Abonnementen zijn ieder moment opzegbaar, wel geldt er een opzegtermijn van één maand. Je kan je abonnementen op twee manieren opzeggen.
1. Via de chat, wij annuleren het abonnement voor je.
2. Door in te loggen met je account. Ga vervolgens naar mijn account > abonnementen en kiest dan annuleren. Wij zullen vervolgens de annulering zo spoedig mogelijk bevestigen.
Als je bent ingelogd kan je via help > support hulp aanvragen. Dit kan via 3 kanalen:
Via Facebook Messenger
Chat binnen de vertrouwde omgeving van je facebook account, namelijk met Facebook messenger. Zijn we er niet komen we er later bij je op terug. Je kan in dit geval ook even een ticket aanmaken.
Via de chat
Krijg snel een reactie via onze eigen chatmodule. Zijn we er niet komen we er later bij je op terug. Je kan in dit geval ook even een ticket aanmaken.
Maak een ticket aan
Wanneer je momenteel geen tijd hebt om te chatten of de wachttijd op de chat is te lang, adviseren we je een ticket aan te maken. Dit ticket wordt dan naar onze helpdesk ge-maild, waarop we er later bij je op terugkomen.
Momenteel bieden wij geen 24/7 support. Onze kantoortijden zijn van 09.00 tot 17.00. Heb je een MKB en/of Enterprise pakket dan zijn we tot 20.00 voor je beschikbaar.
Naast managed hosting en WordPress onderhoud, beschikken wij over meerdere expertises. We kunnen je helpen met het design en de ontwikkeling van een nieuwe WordPress website. Daarbij hoort ook copywriting, fotografie, videografie en overige grafische ontwerp diensten.
Interesse? neem dan contact met ons op via onze chat of mail naar support@wp-roots.nl.
Zeker! Alleen communiceren we het telefoonnummer niet direct op de website. Wij geloven dat chat en e-mail een stuk efficiënter werkt dan telefonische support.
Wij houden van korte lijntjes. Dit vind je terug in onze chat support. De chat werkt op ‘best-effort’. Dit betekent dat we proberen binnen enkele minuten te reageren op je vraagstuk en bij een verhoogde drukte, bestaat de kans dat het iets langer kan duren.
Daarnaast bieden we ook e-mail-support. Dit is voor ons de perfecte manier om onze klanten de beste support te bieden. Wij hanteren dan ook één duidelijke regel: Op iedere mail moet binnen één werkdag een reactie krijgen.
Bij vraagstukken die niet via de chat of mail verholpen kunnen worden, plannen we een bel afspraak in.
WordPress wordt wereldwijd gebruikt en is daarom ook populair bij hackers. Het werkt met software, geschreven door externe ontwikkelaars die de software niet altijd vernieuwen. Hierdoor ontstaan beveiligingslekken die hackers gebruiken om in te breken. Het wél updaten kan er voor zorgen dat niet alle software meer goed samenwerkt.
Ook kan verouderde software het functioneren van de site vertragen en aantasten. Erg slecht voor de gebruikers-ervaring en voor je positie in zoekmachines als Google. Kortom, net als een auto moet ook je WordPress website onderhouden worden.
Daarnaast geloven wij in focus en dat iedereen moet doen waar die goed in is. Zo moet jij je richten op de groei van je bedrijf, niet het onderhouden van je WordPress website. Daarom bieden wij WordPress onderhoudspakketten aan, zodat jij geen zorgen hebt over het welzijn van je WordPress website.
Praktisch gezien wel, maar vaak heeft een update invloed op de functie van je plugin, je thema en daarmee je website. Het gebeurt regelmatig dat, door een update, sommige plugins niet meer werken, dat je website een foutmelding geeft etc.
Wanneer wij zorg dragen voor de updates van je WordPress website, checken wij eerst wat de update inhoudt en wat het betekent voor het functioneren voor je website. Vervolgens testen we of de nieuwe update werkt op je website en of het niets verandert. Is dit niet het geval, pas dan zetten wij de update door.
Dus zelf updaten kan, maar niet altijd zonder gevolgen.
Websites worden dagelijks gecheckt op updates. Wanneer wij het updaten van WordPress, thema’s of plugins onnodig vinden of wanneer wij voorzien dat de nieuwe versie problemen veroorzaakt, voeren wij de update niet uit, totdat we zeker weten dat alles blijft functioneren.
Wij updaten alle basis- en premium thema’s uit de WordPress Repository, Envato en Themeforest. Wanneer je een eigen thema hebt laten ontwikkelen door een extern bedrijf, zijn zij verantwoordelijk voor de de updates ervan.
Zolang er een geldige licentie actief is op de website voeren wij ook updates uit aan premium plugins.
Uiteraard, kijk voor meer info op de pagina managed WordPress hosting.
Natuurlijk wordt alles optimaal beveiligd, maar mocht je website door omstandigheden toch niet meer functioneren door een hack, doen wij er alles aan op het lek op te sporen, te dichten en weer in originele staat terug te zetten.
Gelukkig komt dit zelden tot nooit voor 🙂
De hosting die wij inkopen, nemen we af bij Siteground. Één van ’s werelds beste hosting provider, gespecialiseerd in WordPress hosting.
Siteground is een vooruitstrevend, jong en dynamisch bedrijf dat veiligheid en snelheid op de service hoog in het vaandel heeft staan.
Wij kopen dus stukjes hosting in bij Siteground en managen allerlei service- en onderhoud taken in het controle paneel van je hosting account. Dat is het stukje ontzorgen wat bij ons centraal staat. Wat managen wij dan? Dat vind je op de pagina voor managed WordPress hosting.
In ieder hosting pakket, zit één domeinnaam inbegrepen met een basis extensie.
Deze basis extensies vind je onder mijn account > dienst toevoegen en dan op het tabje Los domein toevoegen.
Check direct de beschikbaarheid op verschillende extensies. Domein nog niet bezet? Mooi, sla snel je slag en leg hem vast. Reken direct af in onze online kassa.
De kosten voor een los domeinnaam vind je onder mijn account > dienst toevoegen en dan op het tabje Los domein toevoegen.
Ga vervolgens onderaan, met je muis over de door jou gewenste domein-extensie en de prijs verschijnt. Bezoek je de website mobiel? Klik dan op de door jou gewenste domein-extensie.
Jazeker! Ga naar mijn account > dienst toevoegen en klik dan op het tabje Los domein vastleggen. Check direct de beschikbaarheid op verschillende extensies.
Domein nog niet bezet? Mooi, sla snel je slag en leg hem vast. Reken direct af in onze online kassa. Let wel bij ieder hosting pakket is al één basis domeinnaam inbegrepen
In principe kunnen wij oneindig e-mail accounts voor je aanmaken zolang de webruimte in je hosting account het toelaat.
Dat kan, standaard heeft ieder e-mail account bij ons 1GB ruimte. Zodra je veel e-mails ontvangt die veel data innemen, raakt je mailbox sneller vol. Dit kan door het versturen of ontvangen van e-mails met grote bijlagen. Zorg dus dat je zo nu en dan je mailbox opschoont.
Soms gaat het bedrijf zo hard, dat het uit zijn jasje groeit. Dit gebeurt ook bij hostingpaketten. Daarom kan je je pakket eenvoudig upgraden via onze support kanalen.